تعریف استیل همراه کاربرد و 2 روش برشکاری استیل

1400/09/11 در ساعت 13:08:00

استیل فلز قوی است که ترکیبی از آهن است که دارای کمتر از  2 درصد کربن  می باشد . در مجموعه ایران فلز ورق استیل را به دو روش برشکاری میکنیم ...

تعریف استیل همراه کاربرد و 2 روش برشکاری استیل

تعریف استیل

استیل فلز قوی است که ترکیبی از آهن است که دارای کمتر از  2 درصد کربن  می باشد . از این فلز مقاوم برای ساختن چیزهایی که نیاز به ساختار قوی دارند، به ‌ویژه وسایل نقلیه و ساختمان‌ها استفاده می‌شود .

برای رفتن به بخش برش لیزر استیل روی لینک زیر کلیک نمایید .

برش لیزر استیل

استیل دارای 3 نوع می باشد :

  1. آستینیتی
  2. فریتی
  3. مارتنزیتی

استیل استنلس نوعی فولاد آلیاژی است که درصد عناصر نیکل و کروم آن نسبت به بقیه عناصر تشکیل دهنده آن بالاتر است به طور کلی اگر میزان کروم فولاد از ۱۰/۵ درصد بیشتر باشد آن رااستیل استنلس می نامند. این مقدار کروم باعث می شود که هنگام خوردگی لایه نازکی روی فولاد تشکیل شود و همین لایه باعث جلوگیری از خوردگی های بعدی می شود و عملا باعث ترمیم خوردگی می شود ضمنا کربن آن کمتر از ۱/۵ درصد می باشد که در پنج نوع ۳۰۰ – ۳۰۴ – ۴۰۰ – ۴۱۰ – ۴۳۰ – ۳۱۶ می باشد.

فرق ورق استیل 304 و 316

استیل ۳۰۴ آلیاژی از ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل می باشد . استیل ۳۱۶ نیز شامل ۱۶ درصد کروم ، ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولییدن بوده که وجود مولییدن مقاومت استیل را در برابر خوردگی ناشی از تماس با آب بیشتر می کند.

 

کاربرد استیل

فلز استیل به خصوص  گرید 304 آن به علت عدم زنگ زدگی و مقاومت بالاتر از آهن میتواند در بسیاری از صنایع مثل هوافضا ، بهداشتی ، آرایشی و غذایی  استفاده فراوانی داشته باشد .

این خاصیت است که استیل را از فلزات پرکاربرد قرار داده است . و همین امر خدمات این صنایع را نیز دارای اهمیت نموده است .

روش های برشکاری ورق استیل در ایران فلز

در مجموعه ایران فلز ورق استیل را به دو روش برشکاری میکنیم .

  1. برشکاری با گاز اکسیژن :

  از مزایای این روش ارزان تر بودن آن است . قیمت نهایی فرآیند یک محصول از موضوعات مهمی  است که مسلما نمیتوان نادیده گرفت اما باید دید که روش ارزان تر برای چه محصولاتی کاربردی است و معایب و ضعف آن را نیز در نظر گرفت.

از ضعف و معایب روش برش کاری با اکسیژن میتوان به سوختگی در ناحیه برش اشاره نمود.

  1. برشکاری با گازنیتروژن:

در این روش ، به علت داشتن سرعت و دقت بالا روشی بسیار عالی می باشد . همچنین جای سوختگی در این روش ایجاد نمیگردد و ورق اصطلاحاً به روش کلین کات cleen cut  و با تمیزی تمام انجام میگردد .

وقتی استیل برای تولید صنایع لوکس و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد برش بسیار تمیز تر و با دقت و ظرافت بیشتر انجام می گردد .

مجموعه برش لیزری ایرانفلز با در اختیار داشتن دستگاه های بروز لیزر فایبر میتواند خدمات برشکاری ورق های استیل را بسته به نیاز مشتری به دو روش آورده ، ارائه نماید .

برش لیزر استیل

 همه اجسام با جنسیت استیل که در شکل ها و قطعه های مختلف برشکاری می شوند ، با بهره وری از برش به  وسیله اشعه  لیزر انجام می گردد.

برش لیزر به وسیله تاباندن  نور لیزر از یک محل خروج  قدرتمند و متمرکز بر روی سطح جسم انجام می‌ گردد. بعد از تابش اشعه لیزر روی سطح استیل با توجه قطر استیل ، قدرت مورد نیاز اشعه لیزر و برشی که میخواهد بر روی سطح اجرا شود ، همین طور کاربرد قطعات برش خورده ، باعث ذوب یا سوختن نقطه ی دلخواه می گردد.

برای طی مراحل برش ورق های استیل اول اشعه لیزر  آماده می شود. برای آماده شدن اشعه لیزر ، مواد تولید کننده اشعه لیزر به وسیله جریان الکتریکی و یا تابیدن لامپ تحریک می گردد .  اشعه  تولیدی با استفاده کردن از تکه‌های آینه کار گرفته شده در دستگاه انعکاس داده می‌شود تا انرژی مورد نیاز برای برشکاری را ایجاد نماید .  لنزی که در سر دستگاه قرار دارد به نقطه مربوطه اشعه را  می تاباند . این لنز این قدرت را دارد که اشعه لیزر را تا قطر ۲۳/۰ میلی‌متر کوچک کند.

برش لیزر استیل در ایران فلز

در گروه صنعتی ایرانفلز با سابقه ی دیرینه در خدمات برش لیزر فلزات ، برش لیزر ورقهای استیل در قطرها و ضخامت های مختلف انجام می پذیرد .

برش لیزر استیل نیز مانند باقی اجناس فلزات در طرح و نقشه های گوناگون با دقت بسیار و کیفیت بالا انجام و در اختیار مشتریان گرامی قرار داده می شود .



نظر جدید
0%