برش لیزر فلزات (فایبر)

دستگاه برش لیزری فایبر چیست و چگونه کار می کند؟

 

دستگاه برش لیزری فلزات فایبر ، دستگاهی است که برای افزایش انرژی لیزر از فیبر نوری استفاده می کند. محیط تولید لیزر در این دستگاه ها، محیط جامد است که از عناصر کمیاب خاکستری مانند اربیوم، ایتربیوم، نئودیمیوم، دیپروزیوم، پراسئودیمیوم، تولیوم و هولمیوم برای ایجاد اشعه لیزر استفاده می کند. به این صورت که انرژی الکتریکی به محیط جامد وارد شده و باعث برانگیختکی اتم ها می شود. اتم های مواد محیط فعال، از خود نوری منتشر می کنند که همان اشعه لیزر است، ولی در این مرحله هنوز به صورت یک پرتوی متمرکز در نیامده و انرژی کافی برای برش دادن را ندارد، برای اینکه اشعه قوی و متمرکز با دقت برش بالا به وجود بیاید، فیبر نوری در مسیر خود اشعه ایجاد شده را تقویت کرده و به سمت لنز هدایت می کند. لنز اشعه را در نقطه ای بسیار کوچک متمرکز می کند و در نهایت پرتوی بسیار قوی از دستگاه خارج می شود که در نقطه کانونی مواد مورد نظر را با دقت و سرعت بالا برش می زند.
مجموعه صنعتی ایران فلز برای برشکاری ورق های فلزی از دستگاه برش لیزری فلزات فایبر بهره می برد. این دستگاه که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است، با حذف لامپ و آینه و جایگزینی فیبر نوری  در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته و به دلیل افزایش راندمان کاری و کیفیت بالا و دقت بیشتر در برشکاری، استفاده از آن به سرعت در حال گسترش است.
 

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزری فایبر

  •    کار برش با دستگاه برش لیزری فلزات فایبر به دلیل مصرف کمتر انرژی، هزینه کمتری در بر خواهد داشت.
  •    دستگاه برش لیزری فلزات فایبر با حذف لامپ و آینه ها و به دلیل استفاده از تکنولوژی فیبر نوری، دقت بسیار بالایی در برش دارد و در برش ورقه های فلزی عملکرد بسیار مطلوبی را به نمایش می گذارد.
  •   سرعت بالاتر در برش فلزات، در مقایسه با دستگاه های قدیمی تر، از مزایای دستگاه برش لیزری فلزات فایبر است.
  •    پرتوی لیزر دقیق و متمرکزی که به لطف تکنولوژی های به کار رفته در دستگاه برش لیزری فلزات فایبر، تولید می شود، برشی با دقت بالا روی ورقه های فلزی ایجاد می کند و باعث اعوجاج حراتی متریال در هنگام برش نمی شو . در نتیجه پس از اتمام کار، خطوط برشی بسیار ظریف و تمیز و سطحی صاف و بدون برآمدگی خواهیم داشت.
  •   به  دلیل حذف آینه ها و جایگزین کردن فیبر نوری برای هدایت پرتوی لیزر در دستگاه برش لیزر فایبر، نیازی به تنظیم آینه توسط اپراتور دستگاه نیست و به این ترتیب درصد خطای دستگاه هنگام برش بسیار کم خواهد شد.
  •   دستگاه برش لیزری فایبر قادر به حکاکی و مارکینگ روی فلزات نیز می باشند. حک لوگو، بارکد، شماره سریال و حکاکی عمیق روی انواع فلزات از جمله کاربردهای دستگاه برش لیزری فلزات فایبر است.

چه متریال هایی با دستگاه برش لیزری فایبر قابل برش هستند؟

از جمله متریال هایی که با دستگاه برش لیزری فایبر می توان برشکاری کرد، ورق استیل ، ورق گالوانیزه ، ورق سیاه ، ورق اسید شویی  ، ورق استیل ، ورق آجدار ، ورق آهن رنگی و  ورق روغنی  است. همچنین دستگاه برش لیزری فلزات فایبر قادر به برش روی ورق فلز های آلومینیوم، برنج و مس نیز می باشند.
ورق گالوانیزه که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، توسط دستگاه برش لیزر فایبر قابل برشکاری است. به دلیل وجود روکشی از جنس فلز روی ، به روی ورق گالوانیزه، برش این ورق ها باید با دقت خاصی انجام شود. ضخامت قابل برشورق گالوانیزه با دستگاه لیزر فایبر حدود 4 تا 6 میلی متر است.

 

مجموعه صنعتی ایران فلز ارائه دهنده خدمات برش لیزری ورق های فلزی

مجموعه صنعتی ایران فلز با بهره گیری از دستگاه برش لیزری فلزات فایبر و تکنولوژی روز دنیا ، خدمات برش ورق های فلزی را با بهترین کیفیت انجام می دهد.
برای برش انواع ورق های فلزی تا قطر ده میلی متر، اعم از ,ورق فولادی، ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق استیل، ورق رنگی و ورق آجدار به مجموعه صنعتی ایران فلز مراجعه کنید. همکاران متخصص و صنعتگر ما در مجموعه مجموعه صنعتی ایران فلز در اسرع وقت خدمات برشکاری و خم کاری ورق های فلزی را انجام خواهند داد.

افزودن ماژول جدید
0%